מרכיבי המזון של - Vincent

בשר טלה
לבשר הטלה ערך תזונתי גבוה, מתעכל בקלות ומומלץ לסובלים מאלרגיות במזון. הוא מכיל אחוז גבוה של חלבונים וכן חומצות אמיניות מסוימות כגון ליזין, טריפטופן, חומצות אמינו גופרית, וכו', בשר הטלה הוא גם מקור חשוב של מינרלים (אבץ, נחושת, סלניום וברזל), ויטמינים מסיסים במים (B1, B2 , B6, ניאצין ו- B12) ומסיסים בשומן  .(E) האבץ אשר נמצא בבשר הטלה, עוזר להתפתחות ולתפקוד התקין של תאי הגוף. זה גם ממריץ את חילוף החומרים ומחזק את המערכת החיסונית. זהו גם מקור עיקרי של חומצות שומן רווי ולא רוויות אומגה 3 ו -6.


בשר בקר
בשר הבקר עונה על כמה דרישות תזונה בסיסיות והן: רמה גבוהה של חלבון איכותי, ברזל ,קרניטין, ויטמין B קומפלקס ומינרלים חשובים. תכולת החלבון הגבוהה שלו יחד עם רמות ברזל גבוהות, מסוגל לעורר את הפרשת הורמוני הגדילה, מה שהופך את הבשר מקור מזון חשוב בתזונה של גורים, כמו גם כלבי ספורט ועבודה.
בשר בקר, בייחוד הכבד, הוא מקור טוב של ויטמין B12, המכיל רמות גבוהות של ויטמינים מסיסי שומן (A, D, E, ו- K).

בשר בקר


עוף
העוף עשיר בחלבונים איכותיים המגיעים הישר לטונוס רקמת שריר, דבר זה ידוע בחשיבותו בצמיחה של הגורים אשר מעודד את התפתחות מסת השריר הולמת ומאוזנת. בשר זה למעשה, מכיל אחוז גבוה של חלבונים עם כל חומצות האמינו החיוניות, בעוד מכיל בנוסף רמות גבוהות של ברזל ביחס לבשר בקר. הנוכחות של רכיבים אלה היא הכרחית לבריאות השריר, ואת הגוף כולו בכלל, וכל זה ברמות נמוכות מאוד של שומן: רק 1.1%.
בשר עוף מורכב משרשרת מסוימת של חומצות אמינו המתפרקות בקלות, ובכך מקלות על עיכול וספיגה של רכיבים-תזונתיים על ידי המעי, זהו סוג של חומצות אמינו מסועפות שרשרת (BCAA) המשחקות תפקיד חשוב בסילוק רעלים במהלך פעילות גופנית, מה שהופך את הבשר הזה חשוב במיוחד בתזונה של כלבים במהלך פעילות גופנית, למרות צבע העור של העוף, בשר העוף מכיל כמויות גבוהות יותר של ברזל מאשר בבשר אדום. בנוסף מספק העוף מלחים אחרים כגון אבץ, אשר מסייע בתפקוד ההורמונאלי ייצור האנזים,
בשר עוף הינו מקור עיקרי של ויטמין B12, והוא שימושי מאוד בתהליכים מטבוליים בהפיכת פחמימות ובניית רקמת החיבור .


דגי האוקיינוס האטלנטי
דגים מהאוקיינוס האטלנטי מכילים בשר לבן אשר באופן ייחודי קלים לעיכול ומהווים מקור עיקרי של חומצות שומן אומגה 3 רב בלתי רווי, משחק תפקיד חשוב בתפקודי גוף רבים. בנוסף מסוגל לשפר את העור ואת ברק הפרווה, מפחית את דלקת הפרקים ומגן על בריאותם.
לדגים אחוז חלבון גבוה והם עשירים במיוחד במתיונין וליזין.
ידוע גם על רמות המלחים , בפרט סלניום, יוד, זרחן, אבץ וברזל. דגי האוקיינוס האטלנטי עשירם גם בויטמין B קומפלקס ובויטמינים A ו- D.

Atlantic Ocean Fish


דג שומני
הדג השומני מאוד קל לעיכול ועשיר בשומנים טובים או אומגה 3, מכיל גם כן סלניום, סידן, יוד, זרחן, אשלגן, פלואוריד, אבץ, ויטמיני A ו- D השומן של הדגים הינו חשוב מאוד עבור בריאות הלב ומערכת הדם. הדג השמנוני מכיל בחומצות השומן אומגה 3 יותר מאשר הדג הלבן. אומגה 3 הם שומנים לא רוויים המקדמים ירידה ברמות הכולסטרול, מפחיתים את הסיכוי לסרטן מעי הגס והלבלב, ונלחמים בהזדקנות מוקדמת.


שומן עוף
שומן עוף הוא מקור חשוב לשומנים חיוניים, שומנים לא רק מכילים רמת אנרגיה גבוהה, הם גם מקור מזון טבעי שקל לעיכול ומעורר תיאבון.
כלבים וחתולים שניהם צריכים לצרוך חומצה לינולאית בתזונה שלהם, שהינה חומצת שומן חיונית המכילה אומגה 6 המועילה לעור ולפרווה של החיות מחמד, שומן עוף עשיר במיוחד בחומצה זו. תוספת זו גם מבטיחה איזון טוב בין אומגה 6 ואומגה 3, שני סוגים עיקריים של חומצות שומן חיוניות אשר מקטינים את תופעת האלרגיות ומחלות העור.


חרוב
חרובים הפרי של עץ החרוב, עץ ירוק עד המניב פרי דמוי תרמיל באורך של עד 20 סנטימטרים, שמכיל בין 10 ל 15 זרעים, אלה הופכים לאבקת חרובים, העשירה בסוכרים טבעיים ופחמימות, אך דל בשומן.
חרובים מכילים ויטמין C B, E, ועשירים בסידן, מגנזיום, ברזל, זרחן ואשלגן. חרובים מספקים יתרונות רבים בגוף: נוגדי חמצון, נוגדי חומצה ואנטי בקטריאלי.
כמו כן מסוגל להאט את קצב ריקון הקיבה, ולכן נותן תחושה רבה יותר של שובע.


ערמונים
המרכיבים העיקריים של הערמונם הם: טאנין, פחמימות, שומנים, חלבונים, מלחים, סידן, נתרן, אשלגן, זרחן, נחושת וברזל. הפרי הזה במיוחד עשיר בויטמין B, C, ויטמין P-P (ניאצין). תמצית ערמונים טבעית משמשת אנטי בקטריאלית למאבק בחיידקים ובבקטריות.
ממלא תפקיד חשוב ברמת המעיים בטיפול בפתולוגיות העור כגון דלקת עור אטופית, קשקשים, וגרד.

ערמונים


עגבניות
העגבניות עשירות בויטמינים ומינרלים המקנים תכונות מועילות לגוף. מכילה חומרים עם תכונות נוגדות חמצון רבי עוצמה כגון-בטא קרוטן, ויטמין E ו- C, ליקופן, מסוגל להאט את ההתפשטות של תאים סרטניים.
העגבנייה מפחיתה את רמת הכולסטרול, את הסיכון למחלות לב וכלי דם, מתעכלת ביעילות ומסייעת במניעת סרטן. הנוכחות של גלוטתיון, רכיב נוגד-חמצון מנטרל רדיקלים חופשיים מבצע פעולות טיהור ומקל על גירוש המתכות הכבדות מהגוף, העופרת בפרט.


עיסת סלק
עיסת הסלק הינה מקור לסיבים ומעודדת עיכול אופטימלי המסייע להגן על מערכת העיכול כולה. עיסת סלק ידועה בריכוז גבוה של מלחים, נתרן, סידן, אשלגן, ברזל, זרחן, וויטמינים A, B ו- C.
בנוסף מכילה חומצה פולית המלווה בויטמין B קומפלקס, הידוע גם בשם ויטמין B9 , אשר הוא שימושי במיוחד במהלך ההריון כדי למנוע מומים במהלך התפתחותו של הגור.
אנתוציאנין הינו פיגמנט מסיס במים אשר נוכח בשפע בעיסת סלק, שייך למשפחת הביופלבנואידים: אלה הם חומרים נוגדי חמצון חזקים מפני שממלאים תפקיד חיוני למניעת מחלות, שמירה על בריאות הלב, כמו גם כאנטי דלקתיות.


שמן זית
שמן זית, המשמש בעיקר בתעשיית המזון, נחשב המרכיב העיקרי של התזונה הים תיכונית. לא סתם מכונה גם זהב נוזלי על היתרונות הבריאותיים שבו, מכיל ריכוז גבוה של נוגדי חמצון כגון חומצות שומן בלתי רווי אומגה 6 (חומצה אולאית), פוליפנולים (ויטמין E,  - Oleocantaleאנטי דלקתי) ומינרלים כגון ברזל, סידן ואשלגן. פוליפנולים הם מולקולות נוגדי חמצון המנטרלים את ההשפעות המזיקות של רדיקלים חופשיים ותורמת לחיזוק המערכת החיסונית.
הצריכה היומית של שמן זית מונעת את ההתפרצות של מחלות קשות, כמו סרטן השד, סרטן שחלות וסרטן מעי הגס. יתר על כן, כאשר לוקחים במינונים הנכונים, מסדיר את רמות הכולסטרול בדם ומונע מחלות לב.


חיטה
אם זה נכון מה שאומרים על חיטה אשר מקור גדול של אנרגיה בעקבות עושר הפחמימות שלה, אז גם נכון, כי חיטה מלאה היא מכרה זהב של רכיבים איכותיים. סיבים הם מזון (מסיסים ובלתי מסיסים) הוא המרכיב הכי מוכר והוא נחשב למזין העיקרי בבריאות. יתרונות החיטה לעומת זאת, אינם תלויים רק על נוכחותם של הסיבים, למעשה חיטה גם מספקת חלבון, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון המקדמים חילוף חומרים מושלם, מגן על הלב ומווסת את רמות הסוכר בדם ובכך מגן על הגוף מפני דלקות וכמה סוגים שונים של גידולים (במיוחד מעיים ), ומניעת לחץ חמצוני.

חיטה


אורז
אורז מאכל העשיר בעמילן בעל ערך תזונתי ואנרגיה גבוהה. עיכול הוא בין המאפיינים העיקריים של האורז המשויכים לרמה גבוהה יותר של מזין קליטה ברמת המעיים. 90 אחוזים מהאורז מורכב מפחמימות, חלבונים 7.5%, ו -1.3% שומנים. זאת ועוד, למרכיב הגלוקוז של האורז יש השפעה רגולטורית על הפלורה במעי ובכך מונע הן עצירות ושלשולים.
תוכן האשלגן הגבוה, יחד עם ויטמין B קומפלקס, הופך את האורז למזון אידיאלי בזמנים של עייפות פיזית.
תכולת השומן הנמוכה ורמה גבוהה של חומצות שומן חיוניות עושה את האורז למקור מזון שימושי למניעת לחץ דם ומחלות לב. אורז הוא מזון ללא גלוטן, ועלול גם להיות נצרך על ידי כלבים וחתולים עם אי סבילות לגלוטן.


תירס
תירס אידיאלי עבור בעלי חיים אלה האלרגים לגלוטן. זהו מקור של חומצה פולית וויטמין B1, אשר חיוני לתזונה במהלך ההריון. יתר על כן, לתירס יש רמה גבוהה של ברזל ומינרלים אחרים. מצוין לעיכול ועשיר בסיבי עיכול, ומסיבה זו התירס הינו ברית יקרה של הקיבה והמעי. הסיבים הכלולים בתירס מאטים את ספיגת הסוכרים, ובכך תורם לשמירה על רמות סוכר נמוכות בדם.


קטניות
שעועית היא מקור חשוב של חלבון ומינרלים, כגון ברזל וסידן. היא מופחתת בשומן ועוזרת במיוחד בדיאטות דלות שומן.
כמו כן יש את העדשים אשר מכילות כמויות גדולות של סיבים מסיסים, מסייעות בהורדת הכולסטרול הן נחשבות מועילות בשמירה על בריאות מערכת העיכול. בנוסף יש להן תכונות נוגדות חמצון הודות לפלבנואידים ניאצין.
ועוד קטניה לא פחות חשובה זהו החומוס העשיר מגנזיום, סידן, זרחן, ברזל ואשלגן. גם מכיל נחושת, אבץ וויטמין A. צריכת המגנזיום עבור בעל החיים מועיל בזרימת הלב אשר מפחית את הסיכון להתקף לב.
גם האפונה היא מזון עשיר בחלבונים ועוזרת עבור הלב, השיניים, העצמות והשרירים. כמו כן היא מכילה ויטמינים מקבוצת B ו- PP, סידן וזרחן.


שמרי בירה
שמרי הבירה עשירים מאוד בחלבון, כמו גם מכילים חומצות אמינו חיוניות ומינרלים כולל אשלגן, סידן, זרחן, אבץ, כרום, ברזל, סלניום, ויטמין B קומפלקס, ויטמין B1 ו- B12. שמרי הבירה נחשב למקור מזון איכותי בשל היותו טבעי ועשיר בחומרים מזינים ובמאפייני התסיסה אשר משפר את תפקוד המעיים.
האנזימים שבשמרי הבירה מסייעים בשיקום החיידקים הטובים שתוצאתו מערכת חיסונית בריאה.

שמרי בירה


צמח היוקה
יוקה הוא צמח הנמצא בעיקר במרכז נבאדה, אריזונה וקליפורניה הדרומית. הוא מכיל כמות נכבדה של ברזל, מגנזיום, מנגן, זרחן, סלניום וסיליקון. יוקה הוא מקור עשיר של פוליפנולים.
כמו כן צמחי היוקה מכילים בנוסף ויטמין A, ויטמין B קומפלקס וויטמין C.
בין היתרונות הרבים צמח מרפא זה בעל נכס אנטי בקטריאלי גם כן.

צמח היוקה

עוד כדאי לקרוא:

הסבר לשאלה מדוע מומלץ לאכול חיטה - לחץ כאן

הסבר נוסף על הסיבים התזונתיים - לחץ כאן